(10-03-2017, 09:48 AM)calabria napisał(a): [ -> ]Leszku czemu uważasz, że pomysł z najtwardszą jako kontrą nie jest dobry? D
Karolinko jak włożysz kilkanaście razy do pieca przedmiot się powichruje. Będziesz nakładała miękkie kolory to nie dasz rady wyprostować przedmiotu bez połamania twardej kontry. Ona się już nie stopi chyba że spalisz górne kolory.
Na pewno czerwony będzie się trzymał na srebrze nawet bez kontry pod warunkiem że w tabelach ( są we wcześniejszych postach ) jest przewidziany na srebro .
Zawsze płuczę bezołowiowe do innych słoików niż ołowiowe :-)
Można kupić gotową kontrę lub stosować jak Kriss topiki.
Dziękuję Leszku!
To, że ołowiowe osobno od bezołowiowych to logiczne
Ale masz rację, nie wzięłam pod uwagę, że przecież będzie wypalane po wielokroć
Pozdrawiam
Jejku czemu tego czasu tak małooooooo….
Faktycznie nie ma czasu na nic - ja nie wiem jak połączyć tarczę kobiecą z krawatką i czy wielkość krawatki jest jakoś z tabeli liczona
Najtwardsza emalia podkładowa na jaką trafiłem
https://www.sklep.planetart.pl/emalia-hard-flux/m/149
Robiłem kilka przedmiotów ze srebra techniką osadzania. Po nałożeniu emalii bez kontry nic się nie działo,
mimo, że materiał miejscami musiał mieć 0,3 mm. Jak na początku byłem głupi z emalią, tak nadal jestem
głupi i ciągle mnie coś zaskakuje.
Co do twardości emalii Leszek ma rację. Ja z twardymi eksperymentuję
do wrażliwych kolorów. Przy miękkich transparentnych podkładach emalie nieprzezroczyste stają się pół
przejrzyste i daje to ciekawe możliwości.
[
attachment=5604]
na drzewkach zastosowałem emalię nieprzeźroczystą
(10-03-2017, 01:32 PM)kriss napisał(a): [ -> ]Przy miękkich transparentnych podkładach emalie nieprzezroczyste stają się pół
przejrzyste i daje to ciekawe możliwości.
na drzewkach zastosowałem emalię nieprzeźroczystą
Zrób tak :
Sposób pierwszy
Nie stosuj w tej komórce fluxu i nie wypalaj podkładu. Ułóż wzór drutami na czystym metalu ( tylko srebro 999 i złoto 24 c) i wypełnij właściwe komórki fluxem ( troszeczkę by nie podeszły na drutach ) i wypal. Będziesz miał komórki pod zieleń puste i wypalisz je na końcu ( jak każdy nietransparentny kolor )
sposób drugi :
ułóż druty na czysty srebrze i włóż do pieca , poczekaj jak się zgrzeją i reszta jak wyżej.
ps. doradzam Ci 3 sposób - najlepszy : stosuj opale i transparentne a nie używaj na kopułach kryjących.
Super że Wam coś się wypala bo ja stoję na tokarce i krawatce :-(
PANOWIE JAK WSTAWIAĆ ZDJĘCIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Też oglądałem trochę filmów dzięki Tobie o zegarkach. Sam jestem fanem typowej biżuterii. Dochodzę do wniosku,
że stosują tą samą metodę, co w emaliowanych garnkach. Czyli emalia na żelazie. Jakiś rodzaj stali z której przygotowany
jest podkład i później układana emalia. Nawet Twój miś polarny był robiony podobnie. Nie układane komórki z tasiemki,
tylko wyfrezowany gotowy szkielet do emaliowania. Sam z żelazem nie robiłem prób. Ostatnio miałem piękny secesyjny
wisior z mosiądzu lub alpaki posrebrzony. Na to była położona czerwona emalia. I kolejny raz jetem głupszy niż wcześniej
(10-03-2017, 05:40 PM)kriss napisał(a): [ -> ]Ostatnio miałem piękny secesyjny
wisior z mosiądzu lub alpaki posrebrzony. Na to była położona czerwona emalia. I kolejny raz jetem głupszy niż wcześniej
Nie czerwoną tylko burgund = najpopularniejsza emalia vintage do stosowania na mosiądz , temperatura wypału ok 680 stopni i do wypału max 2 razy.
Nie dasz rady naprawić takiego wisiora !!!
Te podkłady to tytan nie stal - stal by korodowała - tytan jest całkowicie neutralny.
Pokazuję Ci bo sam nie wiem jaką drogą iść.