Wszystko o jubilerstwie

Pełna wersja: Emalierstwo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Cytat:kriss napisał(a) : 
Kopułka jest robiona osobno z feinu i pokrywana emalią. Później zrobiłem całą resztę z 0,925. N
Jak dokładnie obejrzysz w necie różne prace w emalii, to większość robiona jest w ten sam sposób. Czyli emalia
osobno i później oprawiana w gotowy produkt. Coś jak oprawa kamienia w gotowy przedmiot. [Obrazek: smile.gif]


Nie znam się zbytnio ale ostatnio spotkałem się z robieniem biżuterii bezpośrednio na srebrze bez oprawiania. 
Czy to dobry sposób ? Czy emalia nie będzie pękać ? 


Babka robi taką ramkę i potem chyba zgrzewa z podłożem : 

[Obrazek: ?format=1500w]

następnie kładzie druty : 

[Obrazek: ?format=1500w]

i kładzie emalię

[Obrazek: 7a-enameling.jpg?format=1500w]
@Leszek, to jest ten trudniejszy sposób Ząbki Całość jest gruba, więc nie powinno pękać. Na filmie chyba widać, że daje kontremalię.
Inną metodę widziałeś na filmie który wrzuciłem. Tam rylcami wybierany jest rysunek i układana emalia. Uważam, że ta metoda
jest najtrudniejsza i wymaga największego nakładu pracy.
Kriss Orafo zainspirował mnie możliwością wybrania komórki rylcem i wygrawerowania wzoru. Nie mam doświadczenia z biżuterią i nie wiem jaka grubość blachy będzie dobra. Wydaje mi się że grubość 1 mm dla małej przywieszki powinno wystarczyć -bez kontremalii z grubością emalii +/- 0,2 mm.
Robiłem wisiorki z 0,7 mm przez osadzanie materiału i wszystko było ok. bez kontremalii. Przypuszczam, że 1 mm w zupełności wystarczy.
Ok. dziękuję.  Jutro zamówię materiał  jak coś tam wystrugam zdam relację :-)
Wiem że to zły dział na zadawanie pytań ale potrzebuję porady by zrobić ten podkład pod emalię. 
Do wycinania elementów w srebrze i mosiądzu poszukuję dobrej  małej piłki ręcznej . Jaką sprawdzoną firmę polecacie i jakie grubości brzeszczotów ?
Za pomoc z góry dziękuję.
Zwykła ramka do brzeszczotów wystarczy. Ja używam piłek "platinium", plus stół do wycinania. Wystarczy taka podstawka
jak używają majsterkowicze do wycinania. Czyli kawałek deseczki z otworem. Uśmiech
Ok już zamówiłem :-)
W tak grubym materiale wytniesz wzór prawie każdą piłką. Nawet grubszą. Ja z przyzwyczajenia używam jak najcieńszych piłek. Uśmiech
zamówiłem od 0/5 do 8 - może znowu zacznę wycinać mechanizmy a szkoda płacić za transport :-)
Kiedyś ( rok temu) za radą Marka wycinałem już tarcze - tak więc prace ręczne nie są mi obce. Teraz tylko mam mniej środków na zakup narzędzi :-(
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25