Wszystko o jubilerstwie

Pełna wersja: Problem z formą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
trafiłem na problem i mam pytanie czy kwestia jest moich umiejętności czy też słabego sprzętu (sugeruje to pierwsze). Chce wykonać formę dla kolczyka z sztyftem, element jest płaski ma 6mm średnicy, wosk wtryskiwany jest przez sztyft który jest umieszczony centralnie 1,2mm. W momencie wtryśnięcia wosku pojawiają się pejzażyki powietrza na wierzchniej płaszczyźnie, oczywiście kanały odprowadzające powietrze są. Wykonałem już 8 prób ale cały czas jest problem z odprowadzeniem powietrza, inne podobne elementy wychodzą idealnie ale nie są płaskie. Wtryskarka zwykła Argenta, czyli bez próżni, jeżeli to nie wina moich umiejętności to kupie z próżnią oraz z siłownikiem.

legenda do rysunku:
- czerwony -> wosk
- niebieski -> powietrze
- żółty -> forma gumowa
- pomarańczowy -> kanały odpowietrzające (przykładowe zrobiłem sporo różnych wersji)

Z poważaniem,
Demon
(06-07-2018, 07:06 PM)Demon9999PL napisał(a): [ -> ]Witam,
trafiłem na problem i mam pytanie czy kwestia jest moich umiejętności czy też słabego sprzętu (sugeruje to pierwsze). Chce wykonać formę dla kolczyka z sztyftem, element jest płaski ma 6mm średnicy, wosk wtryskiwany jest przez sztyft który jest umieszczony centralnie 1,2mm. W momencie wtryśnięcia wosku pojawiają się pejzażyki powietrza na wierzchniej płaszczyźnie, oczywiście kanały odprowadzające powietrze są. Wykonałem już 8 prób ale cały czas jest problem z odprowadzeniem powietrza, inne podobne elementy wychodzą idealnie ale nie są płaskie. Wtryskarka zwykła Argenta, czyli bez próżni, jeżeli to nie wina moich umiejętności to kupie z próżnią oraz z siłownikiem.

legenda do rysunku:
- czerwony -> wosk
- niebieski -> powietrze
- żółty -> forma gumowa
- pomarańczowy -> kanały odpowietrzające (przykładowe zrobiłem sporo różnych wersji)

Z poważaniem,
Demon

nie pchaj się w woskownik próżniowy - szkoda kasy - to też da sie zrobić bez próżni. Sposobów jest kilka, pudrowałeś delikatnie talkiem lub jakiś spray silikonowy by lepiej popłynął wosk ? ja dorabiałem po przeciwnej stronie dodatkowy kanał (ślepy), żeby to własnie powietrze zbierało się tam, później to odcinałem przed odlewaniem i miałem ładny wosk.
(06-10-2018, 09:52 PM)olaf napisał(a): [ -> ]
(06-07-2018, 07:06 PM)Demon9999PL napisał(a): [ -> ]Witam,
trafiłem na problem i mam pytanie czy kwestia jest moich umiejętności czy też słabego sprzętu (sugeruje to pierwsze). Chce wykonać formę dla kolczyka z sztyftem, element jest płaski ma 6mm średnicy, wosk wtryskiwany jest przez sztyft który jest umieszczony centralnie 1,2mm. W momencie wtryśnięcia wosku pojawiają się pejzażyki powietrza na wierzchniej płaszczyźnie, oczywiście kanały odprowadzające powietrze są. Wykonałem już 8 prób ale cały czas jest problem z odprowadzeniem powietrza, inne podobne elementy wychodzą idealnie ale nie są płaskie. Wtryskarka zwykła Argenta, czyli bez próżni, jeżeli to nie wina moich umiejętności to kupie z próżnią oraz z siłownikiem.

legenda do rysunku:
- czerwony -> wosk
- niebieski -> powietrze
- żółty -> forma gumowa
- pomarańczowy -> kanały odpowietrzające (przykładowe zrobiłem sporo różnych wersji)

Z poważaniem,
Demon

nie pchaj się w woskownik próżniowy - szkoda kasy - to też da sie zrobić bez próżni. Sposobów jest kilka, pudrowałeś delikatnie talkiem lub jakiś spray silikonowy by lepiej popłynął wosk ?   ja dorabiałem po przeciwnej stronie dodatkowy kanał (ślepy), żeby to własnie powietrze zbierało się tam, później to odcinałem przed odlewaniem i miałem ładny wosk.
Talk do form używam ale nie za każdym razem, z kanałem mi wychodzi chociaż kanał musi być w określonym miejscu i oczywiście odpowietrzony. To rozwiązanie jednak mnie nie satysfakcjonuje gdyż przy usuwaniu tych dodatkowych kanałów nie uzyskuje okrąglej powierzchni, osobiście chciałbym by detale były idealne. Co jest nie tak z wtryskarkami próżniowymi?