Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 4.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Emaliowanie
[Obrazek: 800-600-1304244.jpg]
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
Dobry wieczór się z Państwem. A właściwie z Panami Puść oczko A ja właśnie zrobiłam duuuże emalierskie zamówienie i teraz czekam i przebieram paluszkami z niecierpliwości. Puść oczko
Leszku!!! Nie daj się. Ja ciągle podglądam i podczytuję!
Uściski
Odpowiedz
(09-18-2015, 07:17 PM)Erddill napisał(a):  
Cool

Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin


(09-18-2015, 07:44 PM)cactoos napisał(a): [Obrazek: 800-600-1304244.jpg]


Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin

[Obrazek: ja-wam-pokaze-co-to-znaczy-byc-nafeedowanym-pl-ffffff]
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
(09-18-2015, 09:18 PM)calabria napisał(a): Dobry wieczór się z Państwem. A właściwie z Panami Puść oczko A ja właśnie zrobiłam duuuże emalierskie zamówienie i teraz czekam i przebieram paluszkami z niecierpliwości. Puść oczko
Leszku!!! Nie daj się. Ja ciągle podglądam i podczytuję!
Uściski

Pokaż na PW zdjęcia co wypaliłaś :-) ............... też przebieram paluszkami Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin

Podglądaj, podczytuj i pytaj jak najwięcej ........... i emaliuj jak najwięcej Love

U mnie w sobotę lecą ikony      jutro tarcza.
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
Dzisiaj tarcza do starego mechanizmu. Blacha srebrna +/- 0,15 mm wałowana z 0,2 mm.

                                                   

Jutro jeszcze wyrównam druty, położę jedną lub dwie warstwy kolorów. 

Mam nadzieję że się spodoba. Żałuję że lewego skrzydła nie zrobiłem z rozstawionymi lotkami jak prawe małe. Było by bardziej realnie.Za tydzień zrobię już inaczej .
Wkurzył mnie też topik który kolejny raz wpadł w żółty kolor i musiałem zmienić odcień niebieskiego. To chyba już moje ostatnie zakupy w Polskim sklepie.
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
@Leszek świetna robota. Rozumiem, że znowu użyłeś ES 0100 i wyszedł żółty kolor Ząbki Wiem że jest twardszy od ES 001.
Ciągle zastanawiam się dla czego piszesz wałowana nie walcowana. Czy to skrzywienie zawodowe ? ( NIE TRAKTUJ TEGO
BROŃ BOŻE JAKO KRYTYKI ) ZąbkiZąbkiZąbki
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
(09-20-2015, 08:03 PM)kriss napisał(a): @Leszek świetna robota. Rozumiem, że znowu użyłeś ES 0100 i wyszedł żółty kolor Ząbki Wiem że jest twardszy od ES 001.
Ciągle zastanawiam się dla czego piszesz wałowana nie walcowana. Czy to skrzywienie zawodowe ? ( NIE TRAKTUJ TEGO
BROŃ BOŻE JAKO KRYTYKI ) ZąbkiZąbkiZąbki

Witaj Kriss.  Dzisiaj robiłem na twardych bezołowiowych i topiku bezołowiowym typowo pod silver.
Miałem stary woreczek tego topiku to był proszek w formie kryształków, dzisiaj otworzyłem nowy od razu mi nie pasowało że jest w formie pudru.  Wypaliłem nawet trzy razy podkład co musiało by go wybielić. Kupiłem w tym sklepie blachę złota która według opisu powinna być 0,2 mm a przysłali mi trochę grubszą folię.
Muszę kupić 2 kg porcję topiku i będę miał spokój. Dostosuję raz parametry i starczy na 1000 tarcz.

Faktycznie wałowanie to spaczenie zawodowe. Będę się starał używać terminów jubilerskich czyli walcowanie.
Przy okazji mam pytanie czy po kilku przejściach przez walcarkę należy ją odpuszczać by dalej walcować?
Chciałbym zrobić grubą folię i spróbować wypalić na podkładzie z stali nierdzewnej L304 ( robiłem tak na miedzi ).
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
tak trzeba co jakiś czas odpuścić, najlepiej wtedy jak zaczyna się jakby lustro robić
Odpowiedz
Leszku, bezpieczna zasada walcowania STOPÓW to do 50% redukcji. Pozniej nalezy wyżarzyć i mozna znowu jechać. Wiadomo dla czystego metalu redukcja bedzie wieksza zanim zacznie pękać. Pamietaj takze ze walcuje sie w jednym kierunku. Jak chcesz zmienic kierunek walcowania musisz wyżarzyc material. Tzn mozna bez wyzarzania obrocic np o 30 stopni moze nawet 45 i nic sie nie stanie. Ale jak obrocisz o 90 i przewalcujesz ze trzy razy to wszystko sie rozsypie.
Wyżarzać mozesz palnikiem lub w piecu. Przy cieniutkich blachach i drutach bezpieczniej bedzie w piecu.
Odpowiedz
(09-20-2015, 08:24 PM)simoniculus napisał(a): tak trzeba co jakiś czas odpuścić, najlepiej wtedy jak zaczyna się jakby lustro robić

u mnie się robi zawsze matowe

(09-20-2015, 08:24 PM)mnap89 napisał(a): Leszku, bezpieczna zasada walcowania STOPÓW to do 50% redukcji. Pozniej nalezy wyżarzyć i mozna znowu jechać. Wiadomo dla czystego metalu redukcja bedzie wieksza zanim zacznie pękać. Pamietaj takze ze walcuje sie w jednym kierunku. Jak chcesz zmienic kierunek walcowania musisz wyżarzyc material. Tzn mozna  bez wyzarzania obrocic  np o 30 stopni moze nawet 45 i nic sie nie stanie. Ale jak obrocisz o 90 i przewalcujesz ze trzy razy to wszystko sie rozsypie.
Wyżarzać mozesz palnikiem lub w piecu. Przy cieniutkich blachach i drutach bezpieczniej bedzie w piecu.

super !!! dzięki Marku za dobre rady
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości