10-09-2015, 09:57 PM
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi http://www.krissart.pl/
STARE TECHNIKI ZŁOTNICZE, REPUSOWANIE I TRYBOWANIE, BIŻUTERIA I SZTUKA UŻYTKOWA
|
10-09-2015, 09:57 PM
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi http://www.krissart.pl/
10-10-2015, 11:33 AM
Świetne przykłady Kriss i świetny tutek w tej sekwencji zdjęć. No i Leszek szczęśliwy, bo jest emalia.
Ja z kolei znam tą technikę jako "dłutowanie" / "chiselling". Mam sporo kumpli z Argentyny, którzy świetnie pracują w ten sposób. Czasem łącząc ją z innymi akcjami np wycinają relief, nalutowują na jakąś bazę powiedzmy na powierzchnie przyszłej bransolety i wtedy zaczynają kształtować sam relief. Tą samą technikę wykorzystują grawerzy do nadania bardziej zróżnicowanego kształtu reliefowi. Takie wyroby są podobno wysoko cenione.
10-10-2015, 12:59 PM
(10-09-2015, 07:37 PM)kriss napisał(a): Jedna ze starych technik. Ja ją znam pod nazwą "odsadzanie" Materiał: blacha 0,7 mm i więcej, punce jak do repusowania. Zamiast czaszyladnie nastukane , szkoda ,ze emalia "ukradla" sporo z tej roboty ... moza jakas taka bardziej transparentna ? W sumie , to sie nieznam . Kriss jak bys chcial kontynuowac takie testy (podpowiadam temat chaber/blawatek ,moja malzonka lubi ) to daj znac ...pojde sloik z lokata wykopac z ogrodka i sie odezwe .
nie wiem, nie znam sie ...ale sie chetnie wypowiem .
10-10-2015, 04:31 PM
10-10-2015, 05:20 PM
daj znać jakie chcesz to ci wystrugam :]
10-10-2015, 06:25 PM
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi http://www.krissart.pl/
10-10-2015, 08:56 PM
11-07-2015, 07:23 PM
Coś z repusowania. Sprawdzałem przepis Angusa na masę do repusowania i nowe punce. Srebrna
gałązka to ćwiczenia na nowej masie. Złote serce to zlecenie dla klienta. Praca z przed kilku miesięcy ale z powodu grobowej ciszy na forum pozwoliłem sobie ją zamieścić. Świetnie spisały się zakrzywione punce w wyciąganiu wzoru do góry. Masa jest twardsza od masy smołowej i jak Angus zaznaczył musimy pracować na niej w wyższej temperaturze. Inaczej kruszy się, ale ma piękny żywiczny zapach i można na niej modelować drobniejsze detale, co na smołowej jest dość trudne. , do repusowania używałem tradycyjnych puncyn opisanych na początku wątku przez Angusa.
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi http://www.krissart.pl/
11-08-2015, 08:46 AM
Bardzo dobre prace Kriss.
Do smoły można dodać w trakcie jej warzenia 1 cm sześcienny wosku więcej, ponad ilość z receptury. Staje się wtedy już nie średniotwarda a raczej bliższa miękkiej. Jednak każda odrobina wosku ponado zrobi z niej miękkiego gluta. No i to, że jest średniotwarda daje tę nieocenioną możliwość tłoczenia ostrych krawędzi - "wysokiego kontrastu". Leszka na pewno ucieszy fakt, że pracując na tej smole na licu , niezbyt głęboko można stworzyć zgrabne kieszenie na emalię. Kriss, dawaj więcej. Te dwie prace zdradzają smykałkę do repusowania. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|