Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Emalierstwo
#81
Działaj z czerwonymi to ja się skupię na innych problemach - może razem szybciej dojdziemy do celu.

Czerwony udał mi się na kocie w tarczy Patka z tym że ogóle wrażenie zepsuła położona na końcu glazura w postaci topika która zmatowiła wszystko. Po usunięciu i ponownych 2 wypałach kolor czerwony lekko już zmienił odcień natomiast nie reagowały druty.

[Obrazek: 13319790_163568270713218_835460428222596...e=5A23E4DF]


Reakcja na srebro emalii czerwonych jest dobrze widoczna na kwiatku poniżej. 
Tam gdzie czerwona emalia dotyka tlenków srebra od razu staje się zółta -( to coś w rodzaju jak Twoja biała ) i dlatego należy je separować. Dobrze odseparowana daje ładny kolor co widać po środku.

[Obrazek: 21231204_374035126333197_155982983132144...e=5A175043]

Można też użyć blachy z małą zawartością miedzi i wstawić do pieca na 900 stopni wtedy utlenianie będzie mniejsze.

.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#82
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
#83
Kriss blacha na pewno utlenia się w piecu chyba że masz piec z osłoną. ( też stosuję 999 z Proma )

Czytałem opracowanie Brytyjskie że blacha 995 lub co lepiej 998 wykąpana w kwasie azotowym lepiej działa na emalię i umożliwia wypalanie wyższych temperaturach i krótszym okresie czasu. Konkretnie chodziło o temp, 900.
Czytałem w innym opracowaniu że na niebieski topik (srebro) nałożyć żółtą i dopiero czerwoną. Ile w tym prawdy ? Nie wiem, bo moje doświadczenie z czerwonymi jest znikome i przekazuję Ci tylko to co kiedyś się dowiedziałem.
Z tego co pamiętam Paweł robił bardzo ładną czerwoną - zapytaj go na PW może ma jakiś swój patent.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#84
Dzięki. Pamiętasz może na jakim topniku i jaką czerwień użyłeś ? Ja robiłem czerwienie na podkładach ołowiowych ES 0001 i ES 0100
i nic z tego nie wyszło. Muszę przeprosić się z bezołowiowymi Uśmiech
Paweł chyba czerwienie robił na złocie ?
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
#85
W której pracy  Kriss ?
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#86
No cóż panowie, ja czerwone kładę tylko i wyłącznie na złocie pr. 750. Nie ma wtedy z nimi żadnych problemów. Bez żadnych topników, podkładów. Na kuli, którą w tym roku zająłem drugie miejsce na Bursztynowym Rzemiośle, czerwoną emalię transparent położyłem na czystym złocie lutowanym 750ką
Odpowiedz
#87
Dzięki silverpaul. Tak też myślałem. Widziałem Twoje prace z emalią, ale wszystko w złocie.
Gratuluję wygranej. Uśmiech
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
#88
(09-04-2017, 02:54 PM)kriss napisał(a): Dzięki silverpaul. Tak też myślałem. Widziałem Twoje prace z emalią, ale wszystko w złocie.
Gratuluję wygranej. Uśmiech

Tak prawdę powiedziawszy to czerwone tylko na złocie będą ładne ( sam mnie tego uczyłeś :-)
Gratuluję wygranej ale pracy nie widziałem  Biggrin
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#89
Proszę
   
Na żywo można obejrzeć w Gdańsku, w Muzeum Bursztynu
Odpowiedz
#90
Piękna robota i świetny pomysł. Uśmiech Nie jestem na bieżąco, ale to coś związane z herbem Gdańska ? Nie śledzę konkurów
na Aberif'e po tamponie z bursztynu, ale to zupełnie inna bajka. Gratuluję jeszcze raz.
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości