Walcarka dla początkującego
Walcarka dla początkującego
Witam,
Od pewnego czasu zbieram się do zakupu walcarki.
Ze względu na fakt, że jest to dość drogi i ważny zakup chcę Was prosić o opinie na jego temat.
Do tej pory nie wykorzystywałem walcarki przy moich pracach ale nadszedł moment ze staje się ona niezbędna. Jestem raczej amatorem w jubilerstwie.
Wybrałem:
Walcarka jubilerska ręczna 80mm Mini Mill C80 E 4 Durston
Parametry:
+ Blacha:
- 60 mm - szerokość walcowania blach
- 5 mm - maksymalna grubośc blachy
+ Drut:
-walcowanie drutu od 6,5 mm do 1 mm
- ilość rowków 4
+ Boczne rolki
- do szyn
- 4 półokrągłe rowki 4, 3, 2, i 1,5 mm
Budowa:
konstrukcja ramy - jednoelementowe ciśnieniowo odlewane żeliwo
+ wymiar walców
- szerokość 80 mm
- średnica 45 mm
przekładnia - brak
bezobsługowe łożyskowanie
Co o niej sądzicie, czy macie jakieś inne propozycje ?
Będę zobowiązany za wszystkie uwagi
Pozdrawiam
Maciek
ogólnie spoko, tylko zastanów się czy ci wystarczy szerokość blachy taka?
i masz w niej przełożenie 1:1, znaczy że się trochę namachasz przy walcowaniu
Jak już bierzesz nową to weź z Rodentu. Mają też w ofercie nieduże walcareczki, a jakość super.
Rzadko korzystam z większych rozmiarów blachy. Jak będzie konieczność to planuję do tego celu kupować gotowe arkusze.
Co do "namachania" to z niewiadomych przyczyn dołożenie przekładni w walcarce np. 4:1 powoduje że jej cena wzrasta prawie dwukrotnie ;-(
Pozdrawiam
M
Niedawno gdzieś umieściłem tu umieściłem link do OLX, ktoś sprzedaje nieużywaną Rodenta za dobre pieniądze- duża, wygodna, solidna. TuTaj była http://allegro.pl/walcarka-jubilerska-pr...32511.html
(11-12-2014, 08:21 PM)simoniculus w tym modelu masz siłkę gratis :]
.W Polsce mialem elektryczne z Kielc od (o ile dobrze pamietam) Brachy (zlego slowa nie powiem ) . Teraz mam reczne samorobne z alledrogo ...sie trzeba namachac
(ale 9cmm na blache jest )
(11-12-2014, 08:21 PM)simoniculus w tym modelu masz siłkę gratis :]