Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Converting Mash na nurbs
#1
Witam, mam pewien obecnie istotny kłopot... Mianowicie zamiana siatki mech na powierzchnię nurbs w Matrix 8.0. Dlatego mam też pytanie czy ktoś się tym bawił?  Mam do zrobienia pierścionek na którym ma być textura, texturę przygotowałam art-em i wszystko było ślicznie do momentu zastanawiania się jak to teraz wszystko połączyć by móc wstawić druk.... Gdyby ktoś miał jakiś pomysł poza programami do convertu byłabym wdzięczna. 
P.s. Chciałam przekształcić już na upartego pierwszo w TS ale nie wiem czemu coś też nie leci...
Podobno w Rhino można to ogarnąć więc coś popróbuję ale i tak będę wdzięczna za jakieś podpowiedzi  gdyż jestem samoukiem i nie wszystko udaje mi się samej ogarnąć.
Odpowiedz
#2
Może się mylę w końcu też jestem samoukiem ale nie rozumiem sensu zamiany na nurbs skoro masz siatkę a  siatkę zapisujesz jako stl i do druku Biggrin  
Fakt jest w rhino taka funkcja zamiany siatki na polipowierzchnie jeśli o to Ci chodzi powinna być i w matrixie bo on o rhino się opiera  Rozmarzony
Odpowiedz
#3
(04-28-2017, 08:16 AM)Lenkaee napisał(a): Witam, mam pewien obecnie istotny kłopot... Mianowicie zamiana siatki mech na powierzchnię nurbs w Matrix 8.0. 

W Matrix jest zamiana NURBS na Mesh, ale odwrotnie nie widziałem. Natomiast w Rhino jest w obie strony, ale
jeżeli siatka ma więcej niż 30000 ścian - a tekstura ma z pewnością - to 16 GB RAM będzie za mało. Rhino wykorzysta
zasoby RAM i się wywali. Można zredukować ilość ścian, ale to oczywiście kosztem szczegółowości tekstury. Mam ten
sam problem, kiedy chcę wykorzystać skany 3d do modelu NURBS. Są dostępne pluginy, które to ułatwiają, ale koszt
ok. 10 kzł. To jest niestety święty Graal w projektowaniu 3d. Owszem, mogę dokupić rozszerzenie do skanera 3d, które
zamienia siatki w polipowierzchnie, ale za 2999$. Postoję. Puść oczko

Rhino>opcje siatki>polipowierzchnia z siatki

[Obrazek: Dire2.jpg]
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
#4
(04-28-2017, 04:45 PM)Imenoq napisał(a): Może się mylę w końcu też jestem samoukiem ale nie rozumiem sensu zamiany na nurbs skoro masz siatkę a  siatkę zapisujesz jako stl i do druku Biggrin  
Fakt jest w rhino taka funkcja zamiany siatki na polipowierzchnie jeśli o to Ci chodzi powinna być i w matrixie bo on o rhino się opiera  Rozmarzony

Sens jest taki że muszę połączyć texturę z powierzchnią Cry a kiedy textura jest siatką to łączenie nie wchodzi w grę...
Odpowiedz
#5
Cactoos dziękuję, jeszcze spróbuję więc przez rhino tylko po zmniejszeniu ilości ścian bo wczoraj już mi nowy komp wariował jak chciałam w oryginale to zrobić....
Odpowiedz
#6
Rhino nie jest moja działka, lecz wiem że nie jest łatwo z konwertacją Mesh w NURBs (odwrotnie bez problemów) szczególnie jeżeli model skomplikowany. ZBrush em nakładają siatkę z nurbsów na "oryginalny" mesz, albo ... [video=dailymotion]https://youtu.be/WnU17armaXE[/video]
Oprawiam ...
Odpowiedz
#7
(04-29-2017, 06:25 PM)Lenkaee napisał(a): Sens jest taki że muszę połączyć texturę z powierzchnią Cry a kiedy textura jest siatką to łączenie nie wchodzi w grę...

Siatkę z polipowierzchnią da się połączyć bez problemu, ale wynikiem jest siatka.

Rhino>opcje siatki>bolean>suma
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości