Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tłoczenie wzorów w stali nierdzewnej
#11
W odlawaniu ostatnio chyba nic nowego ie wymyslili. Druk 3d to co innego. Odlac 0,5 mm powinno dac sie bez problemu aczkolwiek zalezy duzo od wielkosci tego elementu, jego ksztaltu itp itd. Takze pytanie czy mozna odlac 0,5mm - tak. Czy wyjdzie dobrze - zalezy Uśmiech
Odpowiedz
#12
No właśnie. Jeżeli przedmiot jest niewielki to jest łatwiej. A ja chciałbym odlać łyżeczkę długości 20 cm i grubości 0,5 mm drukowaną wcześniej w 3D
Odpowiedz
#13
(05-24-2017, 12:02 PM)doktorsky napisał(a): No właśnie. Jeżeli przedmiot jest niewielki to jest łatwiej. A ja chciałbym odlać łyżeczkę długości 20 cm i grubości 0,5 mm drukowaną wcześniej w 3D

Przy takiej grubości ścianki, musisz dać tyle dopływów*, że ich waga przekroczy wagę samej łyżeczki. Niemniej jest to wykonalne.

*Wyjaśnię pokrótce. W odlewaniu zastosowanie ma dział fizyki o nazwie "Mechanika cieczy". Trzeba sobie wyobrazić ciecz, 
jako np. tłum pasażerów chcących szybko zająć miejsca w Pendolino. Gdyby mieli wchodzić od końca pociągu, jasne jest że 
powstałyby wnet zatory (dziury/fałdy/kasza w odlewie), a część pasażerów w ogóle  nie zdążyłaby doń wsiąść. Jedynym 
sposobem równomiernego i szybkiego zapełnienia składu/(formy), jest korzystanie z wielu wejść (dop.) z boku wagonów.
Podobnie odlewie, formę trzeba zasilić tak, aby zminimalizować zawirowania i zatory przepływu.

A!
"Łyżeczkę" o długości 20 cm, powszechnie nazywa się chochlą.
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
#14
Najlepiej byłoby gdyby drukować na gotowo metalem.
Odpowiedz
#15
Najlepiej, ale nawet gdyby taka łyżka była cała ze złota, to koszt kruszcu stanowiłby tylko ułamek kosztów wydruku.
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości