Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
odlewanie srebra
#1
Witam, tak ostatnio wpadłem na pomysł żeby pobawić się w odlewnictwo, pomysł jest na odlanie silnika motocyklowego w odpowiedniej skali metodą traconego wosku. Teoretycznie i po kolei z wosku robię wzór, zalewam go gipsem, wygrzewam wosk i zalewam formę gipsową srebrem. Proste łatwe i przyjemne, ale w praktyce pewnie tak nie będzie. Dlatego mam parę pytań
1 wosk - musi być jakiś specjalny czy może być z zwykłej świeczki, jaki wosk najlepiej się formuje, obrabia
2 gips - czy zwykły gips szpachlowy wytrzyma temperaturę odlewu? czy nie ryzykować i kupić gips forierski
3 czy formę gipsową trzeba czymś "nasączyć' przed wlaniem stopu
4 jak poradzić sobie z odpowietrzeniem drobnych elementów
5 czy srebro się do tego nada, czy może lepiej pokombinować z innymi stopami
Jestem laikiem, posiadam tylko i wyłącznie małą wiedzę teoretyczną jeśli ktoś może coś poradzić/doradzić chętnie wysłuchamUśmiech
Odpowiedz
#2
(09-05-2012, 10:48 AM)eryk napisał(a): Witam, tak ostatnio wpadłem na pomysł żeby pobawić się w odlewnictwo, pomysł jest na odlanie silnika motocyklowego w odpowiedniej skali metodą traconego wosku. Teoretycznie i po kolei z wosku robię wzór, zalewam go gipsem, wygrzewam wosk i zalewam formę gipsową srebrem. Proste łatwe i przyjemne, ale w praktyce pewnie tak nie będzie. Dlatego mam parę pytań
1 wosk - musi być jakiś specjalny czy może być z zwykłej świeczki, jaki wosk najlepiej się formuje, obrabia
2 gips - czy zwykły gips szpachlowy wytrzyma temperaturę odlewu? czy nie ryzykować i kupić gips forierski
3 czy formę gipsową trzeba czymś "nasączyć' przed wlaniem stopu
4 jak poradzić sobie z odpowietrzeniem drobnych elementów
5 czy srebro się do tego nada, czy może lepiej pokombinować z innymi stopami
Jestem laikiem, posiadam tylko i wyłącznie małą wiedzę teoretyczną jeśli ktoś może coś poradzić/doradzić chętnie wysłuchamUśmiech