Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielkości brzeszczotów a grubość ciętej blachy, ogniw, prętów
#1
Exclamation 
Jak w temacie, możecie się podzielić mniej więcej jakiej grubości brzeszczotów ( jakich brzeszczotów np. Firmy Glardon Vallorbe ) używacie do cięcia srebra, złota ? 
[Obrazek: 3482ivl.jpg]
Mam problem z pękającymi brzeszczotami, ząbki ustawiam prawidłowo w dół, nie poganiam się w trakcie cięcia, staram się ciąć prosto i robię to nie pierwszy raz ( przeważnie sprężyny na ogniwa ). 

Używam do Cięcia sprężyny z drutu 0.6mm fi ogniw 1.8mm Brzeszczotów wcześniej wymienionej firmy 8/0.
może za cienkie ? Jakie byście doradzili ? Jakie używacie i do czego ?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi, bardzo by pomogły  ???


Spotkałem się jeszcze z brzeszczotami do platyny, czy są warte swojej ceny ? Faktycznie mocniejsze i trwalsze, nie łamią się gdybym ciął nimi srebro i złoto ?
Odpowiedz
#2
8/0 pekaja juz w momencie jak sie na nie groznie spojrzysz , a Ty nimi kolka chcesz ciac Ząbki . Odpowiedziales sobie sam .. za cienkie do takiej roboty . Osobiscie do zwyklego ciecia biore 3/0 , 4/0 , bardziej precyzyjne to 6/0 ... 8/0 raz na ruski rok . Zamiast nozyc ...bo ja glownie ramka tne to zerowkami sie bawie ....no ale ja dziwny jestem, jesli chodzi o masochistyczne zabawy z wycinaniem , wiec nie sugeruj sie specjalnie moimi wywodami Puść oczko
nie wiem, nie znam sie ...ale sie chetnie wypowiem .
Odpowiedz
#3
To tak jak ja jestem masochistą w lutowaniu ogniw Ząbki Czyli do takich ogniw nawet 1,5mm fi polecasz 3/0 , 4/0 ? Bo się na 5/0 szykowałem już, więc chyba też byłyby dobre. A powiem Ci, że ciąłem też 8/0 i szło, tylko 3-4 sprężyny i brzdęk, po brzeszczocie Ząbki
Odpowiedz
#4
wszystko zalezy jak ciasno masz spasowane kolka w lancuchu . Ale 4/0 powinno sie sprawdzic .
Tak mi sie przypomnialo ....dawno ,dawno temu , jak sie do zawodu przysposabialem ,kolesie w pracowni mieli zaklad o jakies picie czy cos w tym guscie , Jeden z nich mial polutowac kolka dosc male zgaduje teraz ale ok fi 2-3 z drutu fi 07 ... do skretki z 1000-czki . Na zywym organizmie tzn. byla to czesc wisiora . Trudnosc polegala na tym ,ze lutowac mial najwieksza dysza .... Dal rade , tyle ,ze przytopil cos innego ......i chyba picie sie nie odbylo Ząbki Ząbki
nie wiem, nie znam sie ...ale sie chetnie wypowiem .
Odpowiedz
#5
3/0 , 4/0 to jest to,
brzeszczoty do płatyny to chyba wynalazek marketingowy.
jak mam ciąć sprężynę to mogę se darować ramkę na korzyść freza ''piła'', albo jak srebrne to i tarcza diamentowa tez zadowoli, a mało zapomniałem sprężyna w środkowej Ø 0,9 -1,1 (pod mikroskopem).
- gardzę Uśmiech robienie łańcuchów
Oprawiam ...
Odpowiedz
#6
Dokładnie te dwa zamówiłem Ząbki a ja tam lubie sie tymi łańcuchami bawićZąbki
Odpowiedz
#7
     
Odpowiedz
#8
(09-02-2015, 11:02 AM)Mizu napisał(a): Jak w temacie, możecie się podzielić mniej więcej jakiej grubości brzeszczotów ( jakich brzeszczotów np. Firmy Glardon ywacie i do czego ?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi, bardzo by pomogły  ???


Spotkałem się jeszcze z brzeszczotami do platyny, czy są warte swojej ceny ? Faktycznie mocniejsze i trwalsze, nie łamią się gdybym ciął nimi srebro i złoto ?

Podobno trzeba jeszcze czymś posmarować brzeszczot. Widziałem na filmie. Ja używam mydło.
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
#9
O smarowaniu wiem Leszku, dzięki :p serio mydło się sprawdza? Ja używam świecy
Odpowiedz
#10
może być mydło, ślina, olej itp
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości