Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pytanie o wydruk + odlew
#31
(06-02-2015, 06:24 PM)Leszek napisał(a): Potrzebuję tego co na zdjeciu tylko ze srebra 999, średnica 37mm, grubość 4 lub 5 mm  

Druty położę sobie sam bo na tym polega sztuka cloisonne. Takich tarcz mogę wykonać 10-12 w roku.

Zapiszcie sobie zdięcie to zobaczycie jego nazwę Biggrin Biggrin Biggrin

Ps . jestem załamany Biggrin

Ps2 oczywiście jestem wdzieczny za pomoc kolegów i koleżanek Aniołek

Rozumiem teraz. Czyli sam krążek, bez wzorków?
Tak szczerze, to ja Ci moge takich krążków narobić, jesli ktoś wie, jak ten rancik zrobić.

Tak na moje, to takie rzeczy się robi z wykrojnika, ale nie wiem, czy to równo by wyszło.

Poczekaj do jutra, ja gdzieś mam kontakt do faceta, który robi elementy w wykrojników.
Zadzwonię i spytam.
Odpowiedz
#32
Krążek tylko z wykrojnika. Natomiast rancik można zrobić na tokarce metodą zwaną drykowaniem.
To banalnie proste. Wypolerowany srebrny krążek ściska się pomiędzy dwoma krążkami (też polerowanymi, lub zabezpieczonymi papierem)
z których jeden jest zamocowany w uchwycie tokarskim a drugi na koniku. Brzeg srebrnego krążka musi wystawać poza trzymające na tyle,
na ile wysoki ma być ten rancik. Puszcza się obroty i dociska rant stalką, lub lepiej kółkiem łożyska zamocowanym w jakimś uchwycie, nie
zapominając o wcześniejszym posmarowaniu go olejem lub parafiną. Zagina się rancik pod katem 90 st i tyle.
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
#33
A wykrojnik nie zrobi rantu od razu?
Nie znam się do końca, ale kasetki pod kamienie są właśnie tak wywijane? Od razu przy obcinaniu?
Odpowiedz
#34
@Leszek blachę 0,999 kupisz w Promie lub zamówisz. Odlewy odpadają, a rancik jak radzi Olax zrobi sam wykrojnik jeżeli zrobi się fazę. \______/ Ząbki Blach nie wolno odpuszczać jeżeli to 0,999 . Masz wykrojnik do kółek, zamówił bym tylko dodatkowy stempel z fazą.
Nie śledziłem tego wątku od początku i nie widziałem komentarza do mnie. Do Twoich celów żadne drukowanie i odlewy nie wchodzą w rachubę Ząbki Odlew jest beznadziejnym materiałem i u Ciebie się nie sprawdzi.
Zawsze możesz skorzystać z pomysłu Cactoos'a. Musisz tylko mieć małą tokarkę i nauczyć się drykowania Ząbki
Odpowiedz
#35
(06-02-2015, 07:46 PM)olax napisał(a): A wykrojnik nie zrobi rantu od razu?
Nie znam się do końca, ale kasetki pod kamienie są właśnie tak wywijane? Od razu przy obcinaniu?

Wykrojnik oczywiście zrobi, tylko musi być to wykrojnik dwustopniowy, o ile ma to mieć jakiś wygląd.
Jednostopniowym można wykroić blaszkę 0.2 ale już grubsza będzie się kaleczyć. Ponadto srebro
999 jest na tyle miękkie, że bardzo trudno jest zrobić wytłoczkę na stemplu z idealnie lustrzaną
powierzchnią a takiej chyba potrzebuje Leszek. Jaki by ten wykrojnik nie był, trzeba za niego zapłacić.
Kółko można wyciąć nożycami, wypolerować i zagiąć rant na tokarce. trzeba tylko i aż mieć tokarkę
albo znać kogoś kto ma. Ja bym wolał wykrojnik z krępownikiem, ale nie do kilku sztuk. A te tarcze mi 
głowę wiercą... tylko, że raczej z drukarki.

PS

Przypomniało mi się, że kiedyś, przed epoką "zaczarowanego ołówka" robiłem takie rzeczy z miedzianej 
blaszki. Najpierw robiłem mosiężne kopyto/wzornik a następnie młoteczkiem stopniowo zaginałem na nim
blaszkę, aż do uzyskania kształtu kasetki. To chyba najprostszy sposób.

Poniżej, od lewej kasetka a od prawej wzór - kopytko.

[Obrazek: H1Fjz.jpg]
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
#36
@cactoos to o czym piszesz łatwo zrobić na ołowianym podkładzie. Pisałem wcześniej żeby nie odpuszczać materiału. Będzie twardszy i wykrojnik łatwiej go wytnie. Wystarczy, że stempel będzie miał lekki luz i już będzie ciągnął brzydko materiał podczas wycinania.
Odpowiedz
#37
(06-02-2015, 07:32 PM)cactoos napisał(a): Krążek tylko z wykrojnika. Natomiast rancik można zrobić na tokarce metodą zwaną drykowaniem.
To banalnie proste. Wypolerowany srebrny krążek ściska się pomiędzy dwoma krążkami (też polerowanymi, lub zabezpieczonymi papierem)
z których jeden jest zamocowany w uchwycie tokarskim a drugi na koniku. Brzeg srebrnego krążka musi wystawać poza trzymające na tyle,

Wypolerowałem już a nawet ozdobiłem krążek Biggrin Biggrin Biggrin         

Srebra nie mam musi wystarczyć do prób mosiądz. Mam dwa krążki wytoczone z polimeru. Tokarek mimo "wytrzebienia" jeszcze na warsztacie jest kilka. W sobotę zrobię próby tredrykowaniem Biggrin Biggrin Biggrin

Dziękuję za pomoc i mam nadzieję że patent się uda.

Oczywiście jak Olax jak chcesz zrobić to ...... Love Love Love
Odpowiedz
#38
(06-03-2015, 04:00 PM)Leszek napisał(a): Oczywiście jak Olax jak chcesz zrobić to ...... Love Love Love

Leszek, moge ci powycinać blaszek ile tylko chcesz. Ale ja raczej nie zrobię takiego idealnego rantu.
Muszę powiedzieć mojemu żeby to przeczytał, to może wymyślimy, jak to zrobić.
Jestesmy mistrzami improwizacji - z powodu nieustającego braku funduszówZąbki
Ale poczekaj, aż zadzwonię do tych wykrojników.
Dzisiaj nie odbierali, ale w razie czego wiem, jak ich znaleźćUśmiech

I to co Cactoos pisał: Czy te blaszki maja być wypolerowane? Czy ty to sobie później jakoś sam obrabiasz?
Odpowiedz
#39
(06-03-2015, 04:27 PM)olax napisał(a):
(06-03-2015, 04:00 PM)Leszek napisał(a): Oczywiście jak Olax jak chcesz zrobić to ...... Love Love Love

Leszek, moge ci powycinać blaszek ile tylko chcesz. Ale ja raczej nie zrobię takiego idealnego rantu.
Muszę powiedzieć mojemu żeby to przeczytał, to może wymyślimy, jak to zrobić.
Jestesmy mistrzami improwizacji - z powodu nieustającego braku funduszówZąbki
Ale poczekaj, aż zadzwonię do tych wykrojników.
Dzisiaj nie odbierali, ale w razie czego wiem, jak ich znaleźćUśmiech

I to co Cactoos pisał: Czy te blaszki maja być wypolerowane? Czy ty to sobie później jakoś sam obrabiasz?

Olax poczekam. Pomyślcie.  Kupię też same blaszki.

Nie wiem czy wypolerowane czy nie.  Pierwszy raz kupuję srebro.
I tak dam to na giloszarkę lub do kwasu....... to chyba znaczenia nie ma? Tylko próba 999-1000 !!!!!!!!!!

Dziękuję za pomoc :-)
Odpowiedz
#40
Wiesz, że to będzie bardzo miękkie? Nie tak, jak mosiądz?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości