Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierwsze próby
#1
Pozdrawiam Wszystkich.
Naczytałem się sporo o lutowaniu - płynięciu i nie płynięciu lutu, odtłuszczaniu, lutach, palnikach, kargach, blachach i ich grubościach, narzędziach (wiele na srebrnie.pl) itp. itd. Trochę mnie to wszystko oszołomiło, ale nie zrezygnowałem. Po zgromadzeniu podstawowych narzędzi i oczekiwaniu na kuriera ze srebrem podjąłem się pierwszej próby. Bursztyn miałem ukształtowany wcześniej, na próbę zlutowałem dwa stare bigle - trzymają się - no to do boju. Wyszło mi coś takiego

[Obrazek: 80m6i.jpg][Obrazek: mde01.jpg]

Dosyć duży(ok.18 gr.), ale taki miał być.
Zachęcony (nie wiem czy w pełni słusznie)pierwszą próbą podjąłem kolejną

[Obrazek: aqne5.jpg][Obrazek: so8u.jpg]

Wiem, wiem - użyłem gotowej krawatki(dla niektórych to trochę profanacja) ale troszkę ją zmodyfikowałem i w jakiejś części jest już teraz "moja". Na styku "denka" z "ramką" pozostała cieniutka kreska, nie mogłem jej doczyścić, bałem się, że cienka (0,3mm) ramka mi się przetrze. To chyba wina niedokładnego zlutowania.
Ogólnie jestem z siebie trochę zadowolony mimo, że sam widzę kilka niedoróbek. Mam nadzieję, że im dalej tym lepiej.
No i ostatni zrobiony na szybko (pojęcie względne - dla mnie ok 3 godz.) Jako ciekawostkę dodam, że bursztyn zawiera malutką muszkę.

[Obrazek: fiqx.jpg]

Tego zdjęcia miałem nie dodawać, gdyż w zasadzie mój jest tylko bursztyn, ale wydaje mi się, że nawet z gotową zawieszką jakoś wygląda.

[Obrazek: 6vwv.jpg]

Nie wiem, czy zadziałają dodane przeze mnie linki, w podglądzie widzę, że chyba tak. W razie czego będę poprawiać.
Czekam z niecierpliwością na opinie fachowców i na podobnych mi interneto- i forouków oczywiście też. Pozdrawiam. Wojtek
P.S. O fotografowaniu zbyt dużo jeszcze nie czytałem.

Edit:
Dobre zdjęcia, nie za małe nie za duże, ale na przyszłość aby były widoczne wstawiaj je miedzy [img][/img].
Kageki
Odpowiedz
#2
IMHO jak na pierwsze proby to bardzo si. Jedyne czego moglbym sie czepic, ale nie mam pewnosci patrzac po zdjeciach to polerowania, bo wyglada jakby bylo nie wypolerowane do konca, tylko troche zablyszczone?
Odpowiedz
#3
Jak na pierwszy raz to się postarałeś. Możesz robić grubsze kółka te za które zaczepiasz krawatkę, bo takie cienkie, jako że bursztyn parę gram waży szybko się przetrą.
Odpowiedz
#4
Racja z tym polerowaniem. Muszę jeszcze troszkę dopieścić. Dodatkowo po zrobieniu zdjęć zorientowałem się, że nie przetarłem srebra i ślady paluchów niestety też robią swoje. Następnym razem się poprawię.
Odpowiedz
#5
po polerowaniu ALE NIE Z BURSZTYNEM wrzuc rzeczy do spirytusu i przetrzyj. Spirytus nie zostawia sladow na metalu, takie jak zostawia woda. Wbrew pozorom dobrym pomyslem po polerowaniu np waciakiem, dobrze jest przetrzec to taka chustka do srebra, wtedy ewentualne mniejsze (a zakladam, ze tylko takie zostana) rysy ladnie poukrywa
Odpowiedz
#6
...czytajac o przecieraniu tak mi sie przypomnialo ,ze imo najlepsze do gotowych wyrobow (po umyciu i wysuszeniu) lub do odswiezenia takich z worka byl silikon do polerawania samochodow SILICONE GLAZE firmy na A ... (nie wiem czy mozna pisac) przez ponad 10 lat uzywalem, nic lepszego nie trafilem ,paluchy nie zostaja a wyrob sie swieci jak psu j..ka ...i pisze jak najbardziej serio .
nie wiem, nie znam sie ...ale sie chetnie wypowiem .
Odpowiedz
#7
Wspominasz o lutowaniu, jeżeli używasz lutu w pelkach, paskach lub drucie, to najlepiej go kłaść kiedy przedmiot ma temperaturę zbliżoną do temperatury topienia lutu. Wtedy lut ładnie płynie i łączy elementy. Jeżeli za pierwszym razem nie jesteś zadowolony z połączenia, to nie lutuj na siłę dodając kolejne kawałki lutu. Najlepiej przedmiot delikatnie wybejcować położyć lutówkę i jeszcze raz go wygrzać, wtedy lut ładnie się wyrówna i wypełni wszystkie braki. Będziesz miał czyste lutowanie, które nie wymaga poprawek. Lutu powinno byś jak najmniej, on służy do łączenia elementów, nie do wypełniania dziur.
Wracając do zdjęć, jak na pierwsze Twoje prace, to wyszło Ci bardzo dobrze. Pytanie czy denko w pierścionku jest tak cienkie jak przy wisiorku ?
@ Erddill muszę spróbować Twojego patentu z silikonem Uśmiech
Odpowiedz
#8
(05-16-2014, 06:07 PM)kriss napisał(a): Wspominasz o lutowaniu, jeżeli używasz lutu w pelkach, paskach lub drucie, to najlepiej go kłaść kiedy przedmiot ma temperaturę zbliżoną do temperatury topienia lutu. Wtedy lut ładnie płynie i łączy elementy. Jeżeli za pierwszym razem nie jesteś zadowolony z połączenia, to nie lutuj na siłę dodając kolejne kawałki lutu. Najlepiej przedmiot delikatnie wybejcować położyć lutówkę i jeszcze raz go wygrzać, wtedy lut ładnie się wyrówna i wypełni wszystkie braki. Będziesz miał czyste lutowanie, które nie wymaga poprawek. Lutu powinno byś jak najmniej, on służy do łączenia elementów, nie do wypełniania dziur.
Wracając do zdjęć, jak na pierwsze Twoje prace, to wyszło Ci bardzo dobrze. Pytanie czy denko w pierścionku jest tak cienkie jak przy wisiorku ?
@ Erddill muszę spróbować Twojego patentu z silikonem Uśmiech

Nie, tylko ramki są z 0,3, przylutowałem je do 0,8. Kupiłem 0,3 na ramki i 0,8 na denka i 1,0 na szynę. Chyba nawet na Srebrnie Ktoś doradzał aby na ramki używać 0,4 a na denka 0,7. Chciałem połączyć zakup srebra z innymi zakupami i zamówiłem w jednym sklepie a oni nie mieli polecanych grubości. Następnym razem zamówię więcej zgodnie z radami. forumowiczów.
Odpowiedz
#9
pytałem dlatego ponieważ pierścionek nie ma listków (mowa o elementach konstrukcyjnych łączących szynę z kastą ), przy zbyt cienkim denku klient potrafi wyrwać dziurę odrywając kastę. Przy tej wielkości 0.8 powinno wystarczyć. Grubość kasty zależy od kostrukcji całego przedmiotu. Jeżeli kasta jest elementem nośnym konstrukcji musi być grubsza, jeżeli tylko podczymuje kamień może być cienka.
Wszystko w swoim czasie, z biegiem czasu nabierając doświadczenia Sam będziesz wiedział co Ci potrzeba Uśmiech Miłej pracy.
Odpowiedz
#10
Rzeczywiście, szmatka do srebra czyni cuda. Jako gratis dostałem ją ze sklepu ze srebrem i leżała nie używana w pudełku. Wypróbowałem też wosk samochodowy - to działa!!!. Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam. W.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości