Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lutowanie -hco sie stało, że sie ...
#11
Panowie, taki fju bździu to ja lutuje nawet ołówkowym, dużo mniejszym niż te ze zdjęć.
Odpowiedz
#12
To gdzie byś widział u mnie problem kolego Ryszardzie
Odpowiedz
#13
Problem tkwi w braku wprawy a wiec praktykowac, praktykowac i jeszcze raz praktykowac.

Co do techniki lutowania to na początku nie lutuj z druta. Urwij kawalek ale doslownie kawalek, 1-2 mm. Pogrzej aż zrobi się kuleczka. Pobierz ją na igłę albo pensete i pozniej połóż na szczeline to poplynie i zlutuje pierscionek. Pierscionek grzej cały skupiając się przede wszystkim na miejscu lutowania. Szczelina czym mocniej będzie stykać się tym lepiej ci się polutuje. Jak masz szpare to lut może ci poplynać w inną stronę. Co do lutówki to ja używam tego bo pracuje mi sie na nim najlepiej ale to juz sprawa indywidualna:
https://www.agauduber.pl/pl/p/Plyn-oslon...-Abdeck/48
Odpowiedz
#14
Dzięki, popróbuje
Odpowiedz
#15
-----
Odpowiedz
#16
@Gziutek - dzięki za poradę, będe próbował do skutku.

Dzisiaj podgrzałem drut i zrobiłem z niego małe kulki.
Niestety kulka się podgrzała wystarczająco, ale nie rozlała po obrączce (nie chciałem lutować szczeliny, tylko rozlać trochę lut po powierzchni, tak jak to pokazywałem na jednym zdjęciu).
To wygląda tak jakby lut osiągnął temp. topienia, ale obrączka jeszcze nie...
Albo powierzchnia obrączki nie była odpowiednio przygotowana ... (następnym razem wytrawie w kwasku jak pisaliście).

Póki co zamówiłem lut miękki w takich paskach do pocięcia na mniejsze kawałki.
I kupię troszkę większy palnik, taki na butelkę 500ml.
Wtedy będę miał pewność, że wszystko mam jak należy i wystarczy praktykować do skutku Uśmiech
Odpowiedz
#17
PS: Jak mi to wszystko przyjdzie, a dalej nie będzie wychodzić, to nagram wam filmik, może to coś da Puść oczko
Odpowiedz
#18
-----
Odpowiedz
#19
-----
Odpowiedz
#20
Pewnie wszystko robisz w miarę poprawnie, tylko jest zbyt niska temperatura.
Ponownie zasugeruję większy palnik, nie będzie wtedy potrzeby nagrywania filmików. Lutowanie zbyt małym płomieniem wymaga sporej praktyki, trzeba dokładnie wiedzieć i widzieć gdzie przyłożyć, żeby lut popłynął
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości