Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Emalierstwo
@Leszek emalia Ci nie pęknie, bo materiał sam odpuszczasz w piecu wypalając ją. Facet odpuszcza materiał
żeby łatwiej było go kształtować. Na filmie po odpuszczeniu podbija krążek na drewnianej ance.
Co do blogu. Dobrze jest mieć konto na G+ i później założyć sobie bloga w www.blogspot.com Jedno z drugim
jest ściśle powiązane i łatwo będzie znaleźć Cię w sieci. Możesz też www.wordpress.com, ale tam musisz walczyć
o swoją pozycję. Oba blogi w wersji podstawowej są darmowe. Tam masz też dostępne szablony z których
możesz skorzystać.
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
Pozwolę sobie pierwszy raz nie zgodzić się z Tobą  ???  Wygięcie takiej tarczki nie potrzebuje odpuszczania. 
Wydaje mi się że jest to reguła by taka tarczę podgrzewać przed emaliowaniem w jakimś innym celu.
ps. on nie wygina na ance tylko smaruje jakimś środkiem ???

ps. dzięki za wskazówki o blogu będe musiał go uruchomić w niedzielę. Mam juz grupe emalierów na FB gdzie dzielimy się swoimi uwagami ale chcę mieć też własną stronę by utrwalić wszelkie doświadczenia z emalią.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
@Leszek dyskusja, to wymiana informacji i bardzo dobrze że się nie zgadzasz. Uśmiech Obejrzałem jeszcze raz dłuższy fragment
filmu. To o wyginaniu na ance zapamiętałem z innego jego filmu. Blach srebrna, nawet z czystego srebra po walcowaniu
jest twarda. Facet ją odpuścił żeby jak wcześniej napisałem, mógł podbić. Walcowanego materiału nie ukształtujesz w
palcach. Jest sztywny i będzie się giął w poprzek walcowania. Odpuszczony jest elastyczny i łatwo go formować. Wspomina
w filmie, że stygnąca emalia odkształca materiał i musiał wygiąć podkład. Wygina chyba na modelinie. Palnikiem fakturuje
sobie powierzchnię bez studzenia w wodzie i nakłada emalię. Cały proces przeprowadza tak żeby powierzchnia przed
nałożeniem emalii była odtłuszczona. Facet jest dość chaotyczny. W innym filmie wygrzewa palnikiem, wkłada do wody
i wyciera w swój fartuch. Na tym filmie ma transparentne emalie i chyba dla tego robi to tak starannie i metodycznie.
Paluszki i woda z dala, tylko pęseta i palnik. Wszystko bez zostawiania odcisków paluchów Ząbki
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
Pewnie tak jest - nie znam angielskiego niestety. 

Ponieważ rozpoczynam dzisiaj przygodę z emalia chciałem wyjaśnić wszelkie niejasności :-) 

Ja osobiście podgrzeję blachę ale po co nie wiem :-)  Biggrin Biggrin

Ricki to dobry emalier i lubię jego prace podrabiać : 

[Obrazek: 0909e603b1d3e1164accc837baafd88e--enamel...l-clay.jpg]
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Stanowisko do wypalania emalii : 

[Obrazek: 21743268_377305852672791_625099469363736...e=5A478C15]

i palnik do ??

[Obrazek: 21743380_377305866006123_484709077857589...e=5A42DE54]
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Wypalone przed chwila, bez kontry. Srebro 0,999 o grubości 0,5 mm. Po lewej próbka z bezołowiowymi podkładami. 
Po prawej nowe flux'y ołowiowe. Wszystkie czerwienie ołowiowe. Jak widać nowe flux'y ołowiowe zapowiadają się ciekawie. 

                     
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
(09-14-2017, 08:34 AM)kriss napisał(a): .... Wspomina w filmie, że stygnąca emalia odkształca materiał i musiał wygiąć podkład. Wygina chyba na modelinie....

koleś mówi że podczas wielokrotnego podgrzewania w piecu blacha może się odkształcić jak nie bedzie lekko wypukła , póżniej podgrzewa 2 raz dlatego że chce mieć błyszcząca powierzchnie bez polerowania (wczesniejsze odpuszczanie powoduje ze powierzchnia jest matowa) , nie wiem na czym on to wygina bo używa dziwną nazwe ale wydaje mi się że nie jest to modelina bo mówi że jest to jakiś materiał termo-plastyczny który mięknie w cieplej wodzie (modelina twardnieje w ciepłej wodzie) - tak czy siak chodzi tylko o to żeby zrobić lekkie wklęśnięcie - on mówi że zrobił odciskając żarówke Uśmiech
Odpowiedz
(09-14-2017, 02:51 PM)kriss napisał(a): Wypalone przed chwila, bez kontry. Srebro 0,999 o grubości 0,5 mm. Po lewej próbka z bezołowiowymi podkładami. 
Po prawej nowe flux'y ołowiowe. Wszystkie czerwienie ołowiowe. Jak widać nowe flux'y ołowiowe zapowiadają się ciekawie. 

                 

Faktycznie kolory są obiecujące Love .
Pozdrawiam.
Odpowiedz
(09-14-2017, 02:59 PM)Opal Kingdom napisał(a):
(09-14-2017, 08:34 AM)kriss napisał(a): .... Wspomina w filmie, że stygnąca emalia odkształca materiał i musiał wygiąć podkład. Wygina chyba na modelinie....

koleś mówi że podczas wielokrotnego podgrzewania w piecu blacha może się odkształcić jak nie bedzie lekko wypukła , póżniej podgrzewa 2 raz dlatego że chce mieć błyszcząca powierzchnie bez polerowania (wczesniejsze odpuszczanie powoduje ze powierzchnia jest matowa) , nie wiem na czym on to wygina bo używa dziwną nazwe ale wydaje mi się że nie jest to modelina bo mówi że jest to jakiś materiał termo-plastyczny który mięknie w cieplej wodzie (modelina twardnieje w ciepłej wodzie) - tak czy siak chodzi tylko o to żeby zrobić lekkie wklęśnięcie - on mówi że zrobił odciskając żarówke Uśmiech

Dziękuję za tłumaczenie.  Czyli to jest jakaś anka zrobiona z modeliny.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
(09-14-2017, 02:59 PM)Opal Kingdom napisał(a):
(09-14-2017, 08:34 AM)kriss napisał(a): .... Wspomina w filmie, że stygnąca emalia odkształca materiał i musiał wygiąć podkład. Wygina chyba na modelinie....

 jakiś materiał termo-plastyczny który mięknie w cieplej wodzie (modelina twardnieje w ciepłej wodzie) - tak czy siak chodzi tylko o to żeby zrobić lekkie wklęśnięcie - on mówi że zrobił odciskając żarówke Uśmiech

może Friendly Plastic? on mięknie w temp ok 60*
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości